Laten we beginnen om te zeggen dat we het – op z’n Rotterdams – gers vinden dat je klant bij ons bent (of wilt worden). En dat betekent ook dat we goed met je gegevens omgaan. Hier kan je lezen wat we verzamelen, bewaren en eventueel delen met anderen.
Om jouw bestelling bij je te krijgen, vragen we de volgende gegevens:
Voor & achternaam: we willen je graag persoonlijk aan kunnen spreken.
Adres, postcode & woonplaats: de bezorger moet natuurlijk wel weten waar hij die mooie spulletjes moet afleveren.
E-mailadres: jouw e-mailadres gebruiken we om je op de hoogte houden van de status van je bestelling. En je kunt jezelf abonneren op onze nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de nieuwe producten die we binnenkrijgen en de speciale acties en aanbiedingen die we speciaal hebben voor onze clubleden. Â
Telefoonnummer: soms hebben we een vraag voor je en als we snel moeten schakelen, dan willen we je graag kunnen bellen of WhatsAppen. Onder het mom een beller = sneller kunnen we zo ook sneller reageren als er onverhoopt iets is.
Betaalgegevens: De betaling van je bestelling is de laatste stap in het proces. Het daadwerkelijke betaalproces verzorgt Mollie voor ons en zij vragen je betaalgegevens. Deze gegevens worden niet opgeslagen in onze eigen beveiligde database en ook niet met ons uitgewisseld. We krijgen alleen maar door of er daadwerkelijk betaald is. Uiteraard gaat Mollie ook vertrouwelijk met je gegevens om. Dit kan je hier lezen: https://www.mollie.com/nl/privacy
en daarnaast verzamelen we je:
IP-adres: jouw IP-adres is 1 van de manieren dat we je herkennen op de webshop.
Geboortedatum: als je wilt kan je deze vrijwillig opgeven. Niet verplicht, maar wel zo leuk als we je op je verjaardag mogen feliciteren en een cadeautje kunnen geven. Â
We gebruiken je gegevens alleen maar om je zo goed mogelijk te helpen en optimale beleving van de producten te geven.
Klantenservice
Je kunt ons bereiken via verschillende kanalen. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, bewaren we je gegevens en maken we aantekeningen in ons systeem. Op deze manier proberen we te voorkomen dat je jouw verhaal niet twee keer hoeft te vertellen. En als er eventueel een probleem is om sneller tot een goede oplossing te komen.
Account
In je Club 010 account staan al jouw persoonlijke gegevens, dit is ook voor jou zichtbaar. Hierin vind je jouw naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en inloggegevens, maar ook je bestellingen. Â
Nieuwsbrieven
Je kunt je bij ons inschrijven voor verschillende nieuwsbrieven die we zo persoonlijk mogelijk maken. De nieuwsbrieven worden opgesteld op basis van je gegevens, zoals vorige bestellingen of het profiel dat je op onze website hebt aangemaakt via Club 010. Mocht je jezelf ingeschreven hebben, maar wil je liever niet meer op de hoogte gehouden worden? Meld je dan af via de uitschrijflink in de mail.
Winacties
Als je mee wilt doen met een van onze winacties kan het zijn dat we vragen naar je naam, adres en/of e-mailadres of social media account. Op deze manier kunnen we je bereiken als jij een van de gelukkige winnaars bent en meten we ook gelijk de response op onze acties. Zo kunnen we een volgende actie alleen nog maar leuker maken voor je.
Social media
Als je actief bent op social media, bijvoorbeeld Facebook, dan kun je via jouw Facebookaccount inloggen bij Club 010. Het Rotterdams Warenhuis heeft geen toegang tot je account. Mocht het gebeuren dat je via social media contact opneemt met onze klantenservice, dan bewaren we het bericht en jouw accountnaam zodat we op je bericht kunnen reageren.
Persoonlijke beleving
We willen je graag voorzien van een passend advies en daar moeten we je iets beter voor leren kennen. Om persoonlijke aanbiedingen te kunnen geven, onthouden we je online gedrag en weten we waar je vandaan komt. We kijken hiervoor naar cookies en je IP-adres, maar ook naar wat je eerder bij ons gekocht hebt.
Optimalisatie
Wij doen er alles aan om jou een zo leuk mogelijke warenhuiservaring te geven, maar helaas zien we niet altijd of dit gelukt is. Het is mogelijk dat we jouw gegevens vragen om deel te nemen aan een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Deelname is niet verplicht, maar het helpt ons wel erachter te komen hoe wij onze service nog beter kunnen maken of er voor kunnen zorgen dat onze collectie nog beter op jouw wensen aansluit. Je privacy staat hierin voorop, ook als we vragen of een extern bureau het onderzoek voor ons uit wil voeren. Zij tekenen er in een verwerkersovereenkomst voor zich aan onze privacyregels te houden.
Fraudepreventie
Het liefst geloven we dat iedereen 100% te vertrouwen is, maar helaas kunnen we daar niet vanuit gaan. We doen er alles aan om het te voorkomen, maar soms zijn we genoodzaakt om (potentiële) fraude te onderzoeken en tegen te gaan. Als het foute boel is, zijn we genoodzaakt om je gegevens te overhandigen aan overheidsinstanties.
Gegevens bewaren en gebruiken doen we niet langer dan nodig is. Na bepaalde tijd verwijderen we je gegevens of anonimiseren ze. Bepaalde data hebben we namelijk nog nodig voor interne analyses of rapportages op basis van wettelijke grond. Onze bewaartermijnen zijn als volgt:
Jij bent de baas over je eigen gegevens. Wil je jouw persoonsgegevens inkijken? Of wil je misschien iets wijzigen of laten verwijderen uit ons systeem? Geen probleem, dat is je goed recht. Je persoonlijke gegevens kun je inzien of wijzigen in Club 010. Daarnaast kan je een verzoek tot inzage, correctie, beperking of verwijdering sturen naar info@hetrotterdamswarenhuis.nl.
Wel stellen we vooraf graag vast dat dit verzoek van uw afkomstig is. We vragen jedan ook een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Zorg wel ervoor dat in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en burgerservicenummer (BSN) zwart zijn gemaakt. Op deze manier beschermt je je privacy. Wij zullen vervolgens zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen veertien werkdagen, op je verzoek reageren.
Hoe veilig verwerken we je gegevens?
De gegevens die je bij ons achterlaat, slaan we via een veilige SSL-verbinding op in onze beveiligde database. Dit betekent dat slechts een aantal vertrouwenspersonen toegang heeft tot deze database. Wie dus niets met jouw gegevens te maken heeft, kan hier ook niet bij. De informatie die je deelt gebruiken we alleen interne doeleinden en dat er zonder jouw toestemming of andere wettelijke grondslag niets wordt doorgespeeld aan derden voor commerciële of andere doeleinden.
Nu vraag je jezelf natuurlijk af hoe dat zit met gegevens waar altijd een derde partij bij betrokken is, zoals betaal- of adresgegevens. Deze informatie wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden en is er alleen om jouw bestelling succesvol af te kunnen ronden. Deze informatie wordt ten alle tijden versleuteld verzonden. Wij werken samen met partijen die werken volgens de internationale veiligheidsstandaarden en leggen al onze samenwerkingen nadrukkelijk vast met een verwerkersovereenkomst.
Wie is er verantwoordelijk voor mijn gegevens?
Het Rotterdams Warenhuis
Frits Ruysstraat 46-48
3061MG ROTTERDAM
010-3021555
KvK: 67648762
E: info@hetrotterdamswarenhuis.nl